GEZONDHEID: EIWITBOMMETJE SOEP VOOR HET SPORTEN

Jullie hebben vast weleens van eiwit shakes gehoord die je drinkt voor- of na het trainen? Ja, ik ook. Ik heb het zelfs wel eens geprobeerd maar ik vind het goor, duur en onnatuurlijk. De vraag waar velen ook nog eens mee zitten is of er nou voor het sporten eiwitrijk gegeten moet worden of na. Ingewikkelde toestanden maar allemaal dat ‘gezond doen’
Uit onderzoek is gebleken dat het wel degelijk belangrijk is om voor het sporten te eten alleen dat een Big mac of pizza geen goed idee is. Denk aan wat kleins en het liefst iets met veel eiwitten en bouwstoffen.
Waarom? Dit zorgt ervoor dat je lichaam voldoende amonizuren tot zijn beschikking heeft om je lichaam te laten herstellen.
Huh, maar dan kom je toch weer uit op eiwitshakes? Nee, ben je gek. Er zijn genoeg natuurlijke producten met een hoog percentage eiwitten. Lekker, voedzaam en een stuk goedkoper dan die eiwitshakes.

Voordat ik ga sporten neem ik altijd een eiwtbommetje soep wat echt super lekker is! Het recept vind je hieronder.
IMG_2301Men neme:
– 425ml groentebouillon water
– 150ml melk
– 1 rijpe avocado
– handje hennepzaad
– 2 tomaten
– 1 prei
– 150gr mais (half blikje zonder vocht)
– 2 knoflook tenen
– 1 halve citroen
– 1el olie
– mespuntje chilipeper

Hoe:
1. gooi het water, bouillon en melk bij elkaar en laat even sudden. 2 terwijl je dit laat sudderen gooi de olijfolie in een koekenpan, laat je even fruiten en gooit vervolgens de tomaat er even bij. 3. Terwijl je dit even laat staan, prak je de avocado en knijp je de citroensap over uit zodat het niet bruin wordt. 4. Gooi alles bij elkaar en blender het tot een massa soep. 5. Nu kan je het opeten. Lekker joh!

Leave a Reply