Ontbijten met taart en muffins is gezond.

1d1cdbf1c992e71a752f3938a1ac99e4

Waarom hebben wij eigenlijk behoefte naar ‘slecht’ eten? naast dat er vaak een shitload aan

suikers etc. in voedsel zit wat verslavend is voor ons lichaam, linken onze hersenen bepaald eten aan bepaalde gebeurtenissen.  Was het vrijdag patatdag, en ging je altijd naar de MAC als je op vakantie ging met de hele familie in een te kleine auto met teveel bagage? Kreeg je van je oma altijd zakken snoep als je moest leren voor je tentamens?Je onderbewustzijn linkt bepaald eten aan ervaringen, situaties.

Je kent het wel, van die enorme cravings naar slecht voedsel. Ik ben meer een ‘ hartig’ persoon, zo’n persoon die schaamteloos die hele zakken chips ( het liefst Doritos nacho cheese) naar achter werkt, gaat watertanden bij gezouten nootjes, lekker vers brood (en wijn) en naar de bios gaat als excuus omdat ik gewoon zin heb in een bak zoute popcorn XL.
Vooral gun je jezelf een vette en zoute hap op de zondag als je brak bent, en eigenlijk hebben er daarna altijd spijt van op het moment dat het al te laat is.

Ik ben talloze keren begonnen met het volgen van dieet en het kwam nooit verder dan een poging doen tot. Waarom niet? Omdat mijn ‘cravings’ naar slecht eten met een hoog koolhydraat gehalte de overhand had.

Vanuit hier bedacht ik mij dus het volgende: Wat nou als ik tijdens het dieeten nou niet alle slechte dingen laat staan maar het vervang voor een gezondere variant om het voor 1 keer in mijn leven langer vol te houden dan 3 dagen?
Je maakt je gezonde bord groente en vlees op als een pizza en doet alsof het een pizza is.  En wat als ik nou koolhydraat arme muffins maak en doe alsof ik echt een gore vette muffin aan het eten ben? En als ik zin heb in chips dat ik dus mijn groente zo maak dat ik groente chips heb om te snacken?
Geloof me, dit werkt en ik kan je vertellen dat je op deze manier heel makkelijk je dieet kan volhouden! Zo kan ik zelfs zonder schuld gevoel een ouderwets bordje patat, appelmoes en kip eten. en ontbijten met muffins en taart.

Ohja en dan nog wat: als je wilt lijnen en je bent gek op (rode)wijn en kaas, gewoon doen. wat vet binnen krijgen is zelfs gezond en er is bewezen dat als je elke dag een glaasje rood drinkt, je weerbaarder wordt tegen bijvoorbeeld griep en verkoudheid. Prima excuus dus.

Ook gezond snacken? kijk dan bij GEZONDE SNACKS

Leave a Reply