Do’s en dont’s voor een platte buik.

251382_10151239812995219_708612673_n

Grappig vind ik het altijd om artikelen te lezen met teksten als ‘ 5x oefeningen voor killer abs’ of ‘ Met deze oefeningen gegarandeerd een platte buik deze zomer’
Bullshit. 

Je kan elke dag duizend en een verschillende buikspier oefeningen te doen ( en misschien doe je dat wel) maar zonder resultaat. Hoe dat kan? Zolang jij dat laagje vet op je buik hebt zitten, zal je nooit een strakke buik krijgen, en heb je vast en zeker onder dat laagje vet een goede spiermassa opgebouwd maar daar is dan ook alles mee gezegd. Oplossing? ‘ Kill that fat’ als je nou daarmee begint, en daarnaast voor de ‘ 5x oefeningen voor killer abs’ gaat, weet ik zeker dat het helemaal goed komt. En anders kan je die sixpack natuurlijk altijd nog op je buik tekenen.

Hier wat do’s en dont’s om je op weg te helpen.

Don’t:
– overmatig drank gebruik. Kan je echt niet zonder, kies dan voor een glaasje rode wijn en bij uitzondering een glaasje wit. Maar laat het bier staan ( naast dat het een echte dik maker is, krijg je er ook een stinkende spleet van..)
– Overmatig veel koolhydraten consumeren. Denk daarbij aan pasta’s, (wit) brood, aardappelen en rijst.
– Overal waar toegevoegde suikers inzitten en geloof me, helaas zit het ook in bijna alle voorverpakte ‘ gezonde’  groente en fruit sappen.

Do:
– Eet veel groene groente (avocado, spinazie, broccoli, selderij, andijvie etc)
– Drink elke dag veel water. Mocht je alleen water wat saai vinden, kan je natuurlijk altijd een eigen variatie maken, Inspiratie nodig? klik hier
– Neem kleine gezonde snackjes mee naar werk als vervanging van snoepjes en koekjes
– Bereid de avond van te voren je eten voor, voor de dag erna.
– Zoek mensen om je heen die je motiveren
– Eet minstens 6x per dag kleine porties ( eigenlijk kan je hele dag door snacken dus)
– Vergeet niet met ontbijten, om je spijsvertering op gang te krijgen en je energie level aan te vullen
– Begin voor je ontbijt met een glaasje lauwwarme citroen sap.
– Koop lijnzaad en gooi eens door je eten en/of drinken. goed voor de spijsvertering.
– Ga sporten en laat die sixpack maar komen;)

Leave a Reply